Felting, Felt, jewelery,Filc artystyczny, decoupage, biżuteria, scrapbooking i inne...

***

Nie trzeba mnie wyganiać, nie trzeba mnie odpychać!


Obejmę jabłoń za szyję, zacznę z jabłonią usychać,


zapłaczę nad agrestem, przejdę się malinami,


będą skurczone liście, jagody z czarnymi plamami.


Nie trzeba mnie wyganiać! Szparagi wyginą suche,


do grząd cienistych truskawek namówię ciotkę ropuchę.


Kazimiera Iłłakowiczówna "Licho"


wtorek, 13 września 2011

Różana torebeczka

Nie mam cierpliwości do robienia toreb, co zresztą widać, bo ostatnia to jakoś rok temu tu gościła. Wielokrotnie rysowałam sobie w różnych zeszytach projekty torebeczek, jakiś czas temu w przypływie szału zakupiłam też trochę różnych bigli i rączek do toreb owych...i nic z tego.
Właściwie, to ta torebka zaczęła powstawać pół roku temu. Główny problem polega na tym,że jak nie umiem wszywać podszewek. Bo to igła ręcznie trzeba robić, a ja nigdy takiej żmudnej roboty nie lubiłam i zawsze coś sknocę. No, ale wyzwanie z Szuflady wymusiło na mnie decyzję o zrealizowaniu koncepcji.
Powiem tylko tyle- ta wełna, ponoć hiszpańska, kupowana po pół kilo, jest okropna do filcowania! Trzeba się narolować jak dzika, trzy razy dłużej niż normalnie, wtedy dopiero zaczyna przypominać mocny filc. Jest niby puszysta, nieco szorstka,ale jakaś taka...plastikowa.  Ja dodawałam trochę australijskiego merynosa, co by sobie nieco przyspieszyć proces. Do samej róży dodawałam jeszcze troszkę mohera, dla sztywności i błysku. A dla mnie na torby najlepsza jest ta właśnie szorstka sztywna, ale nie puszysta...tylko takiej już znaleźć nie mogę i to też wpływa na brak toreb na warsztacie...
Co do projektu, to nie jest to róża ze znanego rosyjskiego tutoriala, gdzie każdy płatek był osobno dofilcowany, bo na tym materiale bym tego nie zrobiła, poza tym ja leniwa jestem i nigdy bym chyba do tego tak nie podeszła...zrobiłam jak zwykle po swojemu i na skróty, filcując wszystko razem :)


I jeszcze p.s.
o.m. zwróciła mi uwagę na brak zdjęcia podszewki. Zapomniałam. Już podaję, choć koślawo wygląda, to tak nie jest...


28 komentarzy:

  1. Śliczna wyszła, róża mistrzostwo!

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudna!!! jestem pod wrażeniem róży :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mistrzostwo świata po peostu-wyszłą rewelacyjnie:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmmm... jak widać leniwość popłaca a w połączeniu z odrobiną umiejętności, których jak widać Tobie nie brakuje może powstać coś zacnego. Szkoda, że nie pochwaliłaś się tą podszewką ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałam nawet pokazać, dzięki za przypomnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. śliczna ta torebeczka- bardzo mi się podoba:) pozdrawiam serdecznie- ARTYSTKA26
    http://kasiulkowetwory.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna róża - taka "całuśna", autentyczności dodają jej te delikatne, ciemnoróżowe żyłki, aż chciałoby się ją powąchać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chyba zacznę śnić o takiej...

    OdpowiedzUsuń
  9. Ne tylko piękna, ale i niezwykle efektowna!

    OdpowiedzUsuń
  10. Torebka wyszła Ci świetna. JA mam problem z mocowaniem bigli do torebek :)

    OdpowiedzUsuń
  11. mrrr, śliczna róża :) bardzo urokliwa torebeczka!

    OdpowiedzUsuń
  12. To jest absolutnie mistrzowsko zachwycająca torebka z różą:)nieziemska!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ojoj. ale piekna torba. Sama kobiecosc i słodycz.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak się cieszę, że tu trafiłam!! choć trochę okrężną drogą bo przez etsy:o)
    Torebka jest przepiękna! czy to na prawdę jedyna jaką zrobiłaś?
    widziałam też Twoje cudne lampiony i tunikę. Będę do Ciebie zaglądać od tej pory:o)
    Cieplutko pozdrawiam, Magda

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudna torebka,niesamowicie dopracowana i glamour.Strasznie mi sie podoba,bede czesciej tu zagladał.Pozdrawiam serdecznie i dużo leniwych dni Ci życzę,bo widać iz na dobre Ci wychodzą,tworzysz wtedy cudności.Pozdrawiam,Grzegorz.Bede tu czesciej zaglądał ;-).

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękniejszej nie widziałam!!! Cudo!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. No zatkało mnie..... a z tym opisem działań jakże mnie samą przypominasz, też wiele rzeczy robię na skróty. Z tym, ze u Ciebie mistrzostwo!!!!

    OdpowiedzUsuń
  18. Jakie to piękne.... no nie moge się napatrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  19. OOOOO jejku co za cudne cudeńka z tych torebusiek, kocham je od pierwszego wejrzenia :))))

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Dexter...